måndag 7 maj 2012

Huvudbry

Igår när jag skulle ta första dosen av Gonal-f fick jag mig en tankeställare. Läkaren hade sagt att jag skulle ta 100ie. När jag kollar min spruta kan jag välja på 75 eller 112,5.. hmm jag valde 112,5 kändes ändå bättre än att ta för lite. Ringde till dom i morse för att berätta att jag startat och för att boka tid till på fredag. Då blev hon också konfundersam för hon sa att hon kan välja 100ie. Då visar det sig att de gamla Gonal-f sprutorna inte har samma doser som dom nya, väldigt dumt tycker jag. Det kan ju aldrig läkaren veta om jag får den nya eller gamla varianten. Apoteket beställer ju inte gärna någon ny när dom har på lager. Nu var det ingen fara på taket så jag ska fortsätta med 112,5 istället och på torsdag tillsätta orgalutran. Håll tummarna att det blir ett bra resultat på fredag. Fasen det går fort med den korta metoden, körde den långa sist.. hua. Skönt ändå att slippa ta blodprov dagen innan VUL för det har jag fått göra dom andra gångerna och jag är inget jätte fan av blodprov och nålar.
Ikväll blir det middag ute med dom bästa och prata lite skit, det behövs alltid!

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att det löste sig med sprutan.
    Jag fick också den gamla sortens spruta en gång, den var inte bra! Efter det så skrev dr på kliniken där jag går på de ny receptet att de på apoteket inte får byta ut mot den gamla sprut modellen mera.

    Ha en Trevlig Kväll!

    Kram B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst är det konstigt att dom byter dos intervall på sprutan. Nu gick ju det här bra ändå men konstigt.

      Radera