onsdag 9 maj 2012

Dag 4

4e sprutan ska tas ikväll, går faktiskt väldigt bra måste jag säga. Känner i magen att den börjar svullna lite redan och har lite lätt molvärk:( men men det ska väl gå det med. Har lite ångest när jag tänker på ÄP, har gjort det två ggr förr så vet vad jag ger mig in på och det är väl därför jag får ont i magen av bara tanken. Vill bara sätta mig ner och gråta men det gör jag inte. Kan räkna på en hand hur många ggr jag har gråtit över vår barnlöshet. Vet inte om det är bra eller dåligt för ledsen och besviken har jag varit så många ggr så jag har tappat räkningen. Imorgon ska jag tillsätta orgalutran, vet inte om jag kommer våga ta den själv eller om maken får hjälpa mig. Den är ju helt annorlunda mot Gonal-f.
Regn ute idag, behövs iofs för landet men annars kan det kvitta.

6 kommentarer:

  1. Kasnke du vill dela med dig av din erfarenhet av Gonal-f? Går man upp i vikt av dom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njae, upp i vikt har jag nog inte gjort nåt nämnvärt. Däremot blir jag väldigt svullen och att se gravid ut i detta skedet är ingen hit måste jag säga.. Den är annars hur smidig som helst och nålen är supertunn och känns ytterst lite vid sticket. Var är ni i IVF:andet?

      Radera
    2. Vi skall just starta allt.. Så allt e nytt.. Är inne på min 5:e dag med Primolut för att få mens.. Så när mensen börjar skall jag ringa min Ivf Skötare och fråga vilken dag jag skall börja med sprutorna. Mina mediciner är färdigt beställda och finns nu på Apoteket. Så inom två veckor skal jag börja med sprutorna.. Om allt går som de ska så har jag två besök inbokade i Åbo på Tyks vecka 22, ett för att kolla upp äggproduktionen och ett för äggplock.. och ett besök inbokat vecka 23 för överföring om vi fått nåt befruktat ägg. Spännande och lite läskigt på samma gång.
      men det känns ju skönt att höra att nålen är tunn.. Är lite sprut rädd.. Har en kompis som erbjudit sig sticka mig =)Men vi får väl se.. Hoppas det går bra för er och att äggplockningen går bra sen!

      Radera
    3. Den första ivfen vi gjorde tog min man sprutorna men förra gången vågade jag försöka och det är galet egentligen så rädd jag har varit typ sen 7 års åldern. Spännande för er att börja snart. Håller tummarna och tack

      Radera
  2. Ja usch och fy för äggplock! Det är nog något bland det värsta jag varit med om: att känna den enorma smärtan och veta att det skall hålla på i flera minuter till. Blev därför så glad då vi fick så många till frysen eftersom det betyder att det tar ett tag till nästa gång...
    Fortsätt spruta på lika duktigt, så fortsätter jag hålla tummarna!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min dröm är ju att dom ska kunna frysa ner något till oss med. Det är ingen rolig historia men man överlever. Ber om lugnande och massa smärtstillande :)

      Radera